Tuesday, January 13, 2009

29 November 2008 (Hari Ke-14)


Pagi ni, sementara menunggu belia yang di tunggu-tunggu, kami bersantai-santai dan berehat-rehat sahaja. Sarapan pagi, roti nan. Sambil-sambil siapkan report perjalanan harian yang tertangguh-tangguh. Mana tidaknya, dah dekat hari-hari terakhir ni, penatnya semacam saja. Mungkin sebab dah tak sabar nak balik Malaysia. Dalam hati semua dah tertulis perkataan 'Malaysia' (agak je..hehe). Apa pun, tanggungjawab tetap tanggungjawab...bak kata a.k.u.."Buat sampai habis....kita yang mulakan...jangan berhenti di tengah jalan...". he2...(Ter'promote' diri sendiri lak...)

Sampai sahaja mereka-mereka yang di tunggu, kami di bawa ke pusat membeli belah di sekitar Colombo. Rupanya hari ini kami akan di bawa berjala-jalan untuk 'shopping'! Habis la duit rupee kami nanti...hehe..
Tengok la berapa banyak yang kami beli. Tapi bukan untuk diri sendiri. Kebanyakannya untuk orang-orang di Malaysia juga. (n_n) `Rushana & Ahmed, peneman kami memilih barang~

Adapun, barang-barang di Sri Lanka ni tidaklah semurah mana. Lebih kurang sama sahaja dengan harga barang di Malaysia. Lebih-lebih lagi dengan kadar inflasinya yang tinggi. Tak sanggup kami nak beli barang yang bukan-bukan. Terpaksa memilih-milih juga.

Habis ber'shopping', kami dibawa pula ke sebuah restoran makanan segera (tak ingat namanya). Makan tengahari kami hari ini di taja khas oleh Rushana dan kawan-kawannya. Terharu kami dengan layanan baik dari mereka. Di restoran ini, kebanyakan makanan berasaskan roti.
Menunggu makanan dengan muka lapar...

Selepas itu, kami terus di bawa pulang ke Kent Road semula. Selepas solat Marghrib, kami bersiap-siap untuk ke rumah Pesuruhjaya Tinggi Malaysia di Sri Lanka, En. Ramli Ismail untuk jemputan makan malam. Kami di jemput khas sebelum pulang ke Malaysia keesokan hari. Setelah sekian lama, barulah hari ini kami dapat rasa kembali masakan Melayu.. Masing-masing makan dengan penuh berselera, tetapi malu-malu nak tambah. (n_n)..

Bergambar kenangan selepas makan...

Balik dari makan malam, kami diraikan oleh belia-belia YMMA di rumah. Rasa sedih kerana inilah malam terakhir kami di Sri Lanka. Kami menghabiskan masa dengan berborak dan mengambil gambar. Fahmi & Syah di bawa berjalan-jalan oleh kawan-kawan mereka...walaupun letih dan mengantuk, kami gagahkan juga. Sambil-sambil tu, terpaksa mengemas barang yang dah tak boleh di masukkan dalam beg. Berhempas pulas kami mengemas. Bertambah pula barang-barang untuk di bawa pulang. Mana tidaknya, di tambah dengan hadiah-hadiah yang kami terima sepanjang misi.



Inilah belia-belia YMMA yang menemani kami sepanjang hari...



Si Comel Aiman yang bakal kami rindui....

Wallahu'alam...



No comments: